Jump to content

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Cererea ta de interviu a fost procesată și aprobată. Contactează un rank 3+ în joc pentru interviu! Numărul cererilor de interviu făcute de tine săptămâna aceasta: 1/3. Numărul interviului aprobat: 1287.
  3. Nume: whoiss3bi - Linkul catre profilul de website / RPG bar: https://www.rpg.b-zone.ro/players/general/whoiss3bi - Tipul de interviu dorit: Normal - Numele celorlalți participanți (dacă există): - - Linkul catre profilul de website al participanților / RPG bar: - - Am luat la cunoștință regulile prezentate pe prima pagină: Da - Alte precizări: -
  4. Nume: PaTrIcK_ Rang: 2 Echipa Curenta: Roads Echipa in care doresc: Swat Motivul: Vreau sa curat serverul de infractori, si sa vad cum era swatu Alte precizari: Multumesc!
  5. Today
  6. Numele tau: [AIM]AlexGEW Rank-ul tau: Coronas (Leader) Playerul testat: MajesTiKftww Scorul la teorie (x/3): 0,5/3 Scorul la practic (x/5): 5-1 Raspuns final (Admis - Respins) : Admis! Alte specificatii: Welcome!
  7. Nume: DropZZ - Rank: 5 - Candidat: s3nzatie.JR - Data si ora: 05.09.2025 - Rezultat proba teoretica: 1.5/3 - Rezultat proba practica: 9 / 10 - Alte precizari: Welcome
  8. Când stresul devine invizibil, dar te apasă zilnic, ai nevoie de cuvinte care nu doar explică, ci te liniștesc și de strategii care să funcționeze. Într-o lume care ne cere mereu să fim bine, să fim productivi, să fim „în control“, stresul se strecoară tăcut, dar sigur, în gânduri, în corp, în relații. Uneori îl simți ca o ceață groasă, alteori ca o tensiune constantă pe care n-o mai poți numi. Și exact în acele momente, nu ai nevoie de o teorie complicată, ci de o voce care să-ți spună: „Te înțeleg. Și nu ești singur.“ Cartea Cum să învingi stresul, semnată de James Withey și apărută în limba română la Pagina de Psihologie, este tocmai acea voce. Blândă, sinceră, autoironică și plină de umor – o conversație în care suferința nu e negată, dar nici nu e dramatizată. E doar recunoscută, înțeleasă și așezată în lumină. În rândurile care urmează, am selectat cele mai revelatoare, emoționante sau amuzante fragmente din această carte care se citește repede, dar rămâne cu tine mult timp. Poate că nu-ți va lua stresul cu mâna, dar s-ar putea să-ți dea înapoi ceva și mai valoros: un pic de spațiu interior. Și o fărâmă de speranță. 1. Ești om. Toți oamenii se confruntă cu stres. Îți este greu, dar faptul că îți este greu NU înseamnă că ești mai puțin valoros ca persoană. 2. Există trei piloni în viața noastră care ne ajută să ne menținem stabili. Casa, munca și relațiile. Dacă unul dintre piloni se clatină, are o fisură sau începe să se crape, ne confruntăm cu stresul. 3. Nu putem face stresul să dispară cu puterea gândului și, de multe ori, nu va dispărea de la sine; trebuie să facem lucruri. 4. Trebuie să înveți să-ți gestionezi așteptările pe care le ai față de propria persoană. Nu încerca să te ridici la nivelul unor idealuri pe care nu le vei putea atinge niciodată. 5. Atunci când renunțăm la încercarea de a fi perfecți și încercăm doar să fim suficient de buni, dispare o mare parte din stresul nostru. 6. Dacă te împotrivești stresului prin care treci și în schimb te frămânți și te gândești că ar trebui să fii „mai puternic“, o să te fixezi pe asta și nu o să încerci să abordezi cauza reală a stresului. 7. Stresul se referă adesea la toate lucrurile pe care nu le putem controla, așa că dacă ne concentrăm asupra tuturor lucrurilor pe care le putem controla, ne este mai ușor să gestionăm factorii de stres. 8. Stresului îi place să fie alimentat cu anxietate, îngrijorare, ruminații și procrastinare. Adoră să consume toate lucrurile negative pe care le simți din cauza stresului. 9. Atunci când îți dai seama că nu poți să controlezi pe toată lumea și te concentrezi asupra ta – asupra modului în care răspunzi, asupra lucrurilor pe care le spui și pe care le faci –, se eliberează o supapă de presiune. 10. În prezent, atunci când sunt stresat de ceva, folosesc cei „trei P“. Pot să schimb situația? Poate să mă ajute altcineva să o schimb? Pot să schimb modul în care mă gândesc la aceasta? 11. Conectarea la lucruri inocente, cum ar fi animalele și copiii, are un impact profund asupra noastră, atunci când suntem stresați. 12. Rutina este stâlpul ce susține cortul, atunci când vântul amenință să-l dărâme. 13. Somnul este atât de important, oameni buni. Stresul îl poate perturba, iar corpul meu are nevoie de somn ca să se refacă și ca să facă față stresului. Atunci când nu dorm, totul pare mai rău dimineața. 14. Corpul tău este recipientul ce conține stresul tău. S-ar putea să-l simți în gât, în umeri sau în stomac, iar toate aceste părți trebuie îngrijite cu atenție. Atunci când ești stresat, ai grijă de corpul tău, pentru că acesta te va ajuta să-ți gestionezi stresul. 15. Important e să iei o pauză de la stres. Să-ți găsești timpul ca să faci altceva, astfel încât să nu te gândești constant la el. Dar, ca să fie totul foarte clar, distragerea atenției nu înseamnă negare. 16. Stresul elimină toată bucuria din viață, așa că trebuie să o aduci înapoi pentru a echilibra lucrurile. Stresul înclină balanța spre deznădejde, iar bucuria va ajuta la echilibrarea acesteia. 17. Avem nevoie de recompense și de o creștere a stimei de sine, atunci când ne confruntăm cu stres, astfel încât să-l putem gestiona într-o manieră mai bună. 18. Atunci când fac schimbări, e ca și cum aș scutura un glob de zăpadă: lucrurile cad altfel decât înainte. Atunci când îți scuturi lumea, îți scuturi și stresul. 19. Stresul are un mod ciudat de a ne face să uităm că am mai trecut prin alte perioade de stres și lucrurile pe care le-am făcut ca să-l gestionăm la momentul respectiv. 20. Ochelarii de stres nu ne permit să zărim decât întunericul. Acesta ne obturează complet vederea. Trebuie să încercăm să îndepărtăm puțin ochelarii de stres de pe ochi, ca să putem vedea imaginea de ansamblu. Sursă: https://www.paginadepsihologie.ro/randuri-de-sprijin-in-zilele-cu-stres-din-cartea-lui-james-withey/
  9. Lisabona, capitala Portugaliei, combină istoria bogată cu atmosfera vibrantă a orașului modern. Vizitatorii pot descoperi atracții turistice impresionante, se pot deplasa ușor cu transportul public și se pot bucura de bucătăria locală. Lisabona, capitala Portugaliei, combină istoria bogată cu atmosfera vibrantă a orașului modern. Vizitatorii pot descoperi atracții turistice impresionante, se pot deplasa ușor cu transportul public și se pot bucura de bucătăria locală. La prima vedere, Lisabona are tot ce ți-ai putea dori de la un oraș european cu secole de istorie: străduțe pietruite care șerpuiesc prin cartiere vechi și un orizont presărat cu castele medievale. Dar nu e doar despre trecut. Astăzi, vechile atracții se îmbină perfect cu atmosefera modernă a orașului. Lisabona este în prezent printre cele mai populare destinații turistice din Portugalia. Lisabona, capitala Portugaliei, combină istoria bogată cu atmosfera vibrantă a orașului modern. Vizitatorii pot descoperi atracții turistice impresionante, se pot deplasa ușor cu transportul public și se pot bucura de bucătăria locală autentică. Anca Lupescu Lisabona, capitala Portugaliei impresionează prin arhitectură, peisaje și atmosferă. De la cele mai importante atracții turistice și opțiuni de transport în comun până la specialitățile culinare locale, orașul oferă o experiență completă. La prima vedere, Lisabona are tot ce ți-ai putea dori de la un oraș european cu secole de istorie: străduțe pietruite care șerpuiesc prin cartiere vechi și un orizont presărat cu castele medievale. Dar nu e doar despre trecut. Astăzi, vechile atracții se îmbină perfect cu atmosefera modernă a orașului. Lisabona este în prezent printre cele mai populare destinații turistice din Portugalia. Așa că bucură-te de clasice: ascultă fado melancolic în cartierul istoric Alfama, ia un pastel de nata de la patiseria originală din Belém și admiră mozaicurile de faianță care împodobesc orașul. Dar lasă loc și pentru noile experiențe: încearcă reinterpretări ale bucătăriei tradiționale portugheze, explorează galeriile de artă modernă și mergi să dansezi pe Pink Street. Lisabona este extrem de ușor de străbătut pe jos, dar, când obosești, te poți baza oricând pe celebrele tramvaie galbene. Iată tot ce trebuie să știi despre această capitală europeană. Aeroport și transport public Aeroportul Humberto Delgado din Lisabona, cunoscut și sub numele de Portela, este cel mai mare și cel mai aglomerat aeroport din Portugalia. Având în vedere că aeroportul este situat la doar 6,5 kilometri de centrul orașului, avionul este cea mai eficientă opțiune pentru a ajunge aici. Aeroportul găzduiește aproximativ 40 de companii aeriene, printre care Turkish Airlines, Lufthansa, Finnair, EasyJet, Air France, Blue Air, British Airways și Brussels Airlines, pentru a numi doar câteva. Aceste companii leagă Lisabona de numeroase destinații europene și internaționale, printre care și București. Cum ajungi din aeroport în centrul Lisabonei Autobuzul Terravision Autobuzele Terravision circulă zilnic între aeroport și centrul Lisabonei, între orele 8:00 și 21:00. Prețul unui bilet este de 18 €pe sens. Aerobus Acest autobuz circulă la fiecare 20 de minute, între 7:30 și 23:00, și face legătura între aeroport și centrul orașului. Costă 5 euro o călătorie. Metrou Rapid și economic, metroul este o variantă excelentă pentru a ajunge în oraș. Datorită extinderii recente a liniilor, poți ajunge de la aeroport în centrul Lisabonei cu doar 1,50 €. Autobuze locale Cinci linii de autobuz operate de compania Carris conectează aeroportul cu centrul orașului. Prețul unui bilet este de 2,15 €. Taxi O opțiune confortabilă și relativ accesibilă. O cursă până în centrul orașului costă, de obicei, aproximativ 25 €. Poți achiziționa un bilet preplătit de la stația de taxi pentru a ști exact cât vei plăti și a evita eventualele surprize neplăcute. Sfaturi utile pentru turiști Cea mai ieftină metodă de a ajunge de la aeroport în centrul Lisabonei este achiziționarea Cardului 7 Colinas imediat după sosire. Acesta poate fi cumpărat de la chioșcul de ziare de la etajul al doilea al aeroportului. La achiziție, poți încărca cardul fie cu o călătorie unică, fie cu un abonament de o zi întreagă. Avantajul acestui card față de cel vândut pentru Aerobus este că poate fi folosit și la metrou. Transport public Există mai multe modalități de a plăti transportul public în Lisabona. Cele mai populare opțiuni sunt: • Cardul Navegante • Zapping • Card bancar Poți fie să cumperi un bilet, fie să plătești direct cu cardul bancar pentru o călătorie simplă în transportul public din Lisabona. Costul unui bilet este de 1,80 € și este valabil pentru un număr nelimitat de călătorii timp de o oră. Poate fi utilizat atât pe rețeaua Carris, cât și pe metrou. Totuși, achiziționarea unui bilet pentru fiecare călătorie poate deveni costisitoare. Dacă ești rezident, cardul Navegante este o opțiune mai avantajoasă. Acesta este un card de transport public pe care îl poți încărca fie cu un abonament lunar, fie cu o sumă de bani. Cardul Navegante poate fi folosit pentru orice mijloc de transport public din Lisabona. Poți alege între un card personalizat sau unul standard. Costul călătoriilor este același pentru ambele variante, însă cardul personalizat îți permite să îți urmărești tranzacțiile mai ușor. Există mai multe tipuri de abonamente lunare pentru cardul Navegante, dar cele mai potrivite pentru locuitorii Lisabonei sunt: · Navegante Municipal – abonament lunar, costă 30 €, valabil în Lisabona, Amadora și Odivelas · Navegante Metropolitano – abonament lunar, costă 40 €, valabil în întreaga zonă metropolitană a Lisabonei Studenții universitari sub 23 de ani pot obține abonamentul sub23, care le permite să călătorească gratuit în Lisabona. Dacă nu vrei un abonament, poți încărca cardul Navegante cu credit folosind Zapping (sistemul de plată „pay-as-you-go”). Poți adăuga între 3 € și 40 €, iar când rămâi fără credit, trebuie să reîncarci cardul. Cu Zapping, beneficiezi de reduceri la metrou, unde o călătorie costă 1,61 €. Cum să folosești metroul în Lisabona Metroul din Lisabona este cea mai rapidă și eficientă metodă de transport în oraș. Are 4 linii și 56 de stații, ajungând în cartiere importante precum: • Linia Albastră – Baixa și Chiado • Linia Galbenă – Saldanha și Campo Pequeno • Linia Verde – Mouraria și Alvalade • Linia Roșie – leagă orașul de aeroport și oferă cele mai multe conexiuni cu restul rețelei Deși este rapid, metroul nu ajunge în cartierele mai îndepărtate, precum Alcântara, Belém, Graça sau zonele înalte din Alfama. Program: • Funcționează între 6:30 AM – 1 AM • Frecvență: 5 – 7 minute ziua, 10 – 12 minute noaptea • Două zone tarifare: ◦ Zona 1 – orașul Lisabona ◦ Zona 2 – suburbii Cum să folosești autobuzele în Lisabona Autobuzele sunt cel mai utilizat mijloc de transport în Lisabona datorită rețelei extinse. Cu 172 de rute, autobuzele ajung atât în oraș, cât și în zonele limitrofe. Autobuzele sunt galbene și afișează numărul liniei și destinația finală pe geamul din față. Pentru a opri un autobuz, trebuie să faci semn cu mâna. Program: • Funcționează între 5 AM – 11 PM • Frecvență: 15 – 30 minute Lisabona are și autobuze de noapte: • Night Bus (liniile 1 și 2) – circulă doar în weekend și de sărbători • Rede da Madrugada (liniile 201 – 210) – disponibile zilnic Cum să folosești trenurile în Lisabona Trenurile din Lisabona sunt operate de două companii: • Comboios de Portugal (CP) – are 4 linii care leagă orașul de Sintra, Sado, Azambuja și Cascais. Plecările sunt din gările Santa Apolónia și Oriente, oferind curse regulate. • Fertagus – asigură transportul între Lisabona și Setúbal, trecând peste râul Tagus. Este ideal pentru navetiștii din suburbii precum Pragal și Setúbal, informează housinganywhere. Program: • Funcționează între 6 AM – 1 AM • Frecvența variază în funcție de linie Cum să folosești tramvaiele, lifturile și funicularele în Lisabona Tramvaiele sunt unul dintre cele mai emblematice mijloace de transport din Lisabona. Deși sunt atracții turistice populare, sunt utilizate și de localnici datorită accesibilității lor. Există 6 linii de tramvai în centrul Lisabonei: • 12E – Martim Moniz • 15E – Baixa – Belém – Algés • 18E – Ajuda (Cais do Sodré – Cemitério de Ajuda) • 24E – Chiado (Largo de Camões) – Campolide • 25E – Santos – Lapa – Madragoa • 28E – cea mai turistică rută, traversează cartierele cele mai populare din Lisabona Program: • Funcționează zilnic între 5 AM – 11 PM • Frecvență: 10 – 15 minute Lisabona este un oraș foarte deluros, iar cea mai simplă modalitate de a ajunge la punctele înalte este utilizarea funicularelor și ascensoarelor. • Funicularele sunt asemănătoare tramvaielor și urcă pante abrupte, oferind priveliști spectaculoase. Celebrul funicular Gloria, de culoare galben-alb, a fost scos din funcțiune după ce în septembrie 2025 a fost implicat într-un tragic accident în urma căruia mai multe persoane și-au pierdut viața. • Lifturile sunt cea mai bună opțiune dacă vrei să mergi din Baixa către Largo do Carmo (Chiado). Tarife: • O călătorie dus-întors cu funicularul costă 5,30 € • O călătorie dus-întors cu liftul costă 3,80 € Lisabona – scurt istoric Deși există dovezi arheologice că zona a fost locuită de acum 30.000 de ani, orașul Lisabona a apărut ca unul dintre cele mai râvnite orașe de pe țărmul Atlanticului, așa cum era configurată lumea veche. Potrivit legendelor, Lisabona a fost fondată de călătorul și eroul grec Ulise, în drumul său de întoarcere din războiul troian, numele său original, Ulissipo sau Olissipo, însemnând „port fermecat”. Și, cum toate națiunile – de la fenicieni, celți și romani la arabi și chiar spanioli – au dorit să stăpânească orașul, acesta a fost cu adevărat un loc fermecat. Evul Mediu – În perioada romană, începând cu secolul al II-lea, Lisabona a devenit unul dintre cele mai importante orașe din Peninsula Iberică și a fost redenumit în Felicitas Julia. Totuși, în secolul al VIII-lea, orașul a fost cucerit de mauri, care i-au redat numele inițial. Maurii au rezistat peste trei secole atacurilor cruciaților creștini, pierzând orașul în prima jumătate a secolului al XII-lea. Din 1252, Lisabona a primit statutul de capitală a Portugaliei. Epoca modernă – Epoca marilor descoperiri, între secolele al XV-lea și al XVIII-lea, a transformat „portul fermecat” în principalul punct de plecare al expedițiilor portugheze. Exploratorii au pornit din acest oraș spre întreaga lume, descoperind noi teritorii în America de Sud, Africa și chiar o nouă rută spre India. Acest lucru a făcut ca Portugalia să devină una dintre marile puteri europene, iar Lisabona să fie cel mai prosper centru comercial al continentului. Totuși, această epocă de prosperitate s-a încheiat brusc în 1755, când un cutremur devastator a distrus peste jumătate dintre clădirile orașului. Cutremurul a fost urmat de incendii și de un tsunami și mai distrugător, care a pus capăt dominației portului fermecat asupra oceanelor. Cu toate acestea, Lisabona a fost reconstruită din temelii de primul marchiz de Pombal, Sebastião José de Carvalho e Melo, care a proiectat un oraș mai modern, cu străzi mai largi, adaptat unei lumi în schimbare. În secolul al XIX-lea, Lisabona a fost capturată de Napoleon Bonaparte, iar o mare parte din comorile și clădirile sale au fost jefuite, furate sau distruse. Orașul a renăscut din nou după revenirea regelui, extinzându-se spre nord ca urmare a dezvoltării industriale. Epoca contemporană – La începutul secolului al XX-lea, după asasinarea regelui Carlos I al Portugaliei (ucis la Lisabona în 1908), orașul a fost punctul de plecare al loviturii de stat republicane din 1910, care a transformat Portugalia într-o republică democratică, scrie lisbon-tourism. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, Portugalia a rămas una dintre puținele țări neutre, iar Lisabona a devenit poarta de acces spre America, dobândind în același timp reputația unui adevărat „cuib de spioni”. Între 1927 și 1974, în timpul regimului Estado Novo, Lisabona s-a extins rapid, chiar și cu prețul distrugerii orașelor din apropiere. Cu toate acestea, tot în Lisabona a izbucnit o a doua lovitură de stat – Revoluția Garoafelor – care a pus capăt regimului Estado Novo și a instaurat democrația. Ce să faci în Portugalia – atracții turistice Lisabona este acum oficial pe lista de dorințe a oricărui iubitor de călătorii, iar numărul de atracții și activități de explorat în capitala Portugaliei este aproape nelimitat. De la vizitarea bisericilor istorice și descoperirea istoriei portugheze și a contribuțiilor acestei națiuni la Epoca Marilor Descoperiri Maritime, până la savurarea unora dintre cele mai bune fructe de mare și vinuri din lume, sau farmecul muzicii tradiționale Fado, Lisabona oferă o gamă largă de experiențe și atracții. Iată ce să nu ratezi într-o vizită aici: Oceanariul din Parque das Nações (preț bilet: 25 euro) Parque das Nações este un exemplu de succes al revitalizării unei zone industriale, având o locație privilegiată pe malul râului. Merită să vizitezi Oceanariul, unul dintre cele mai mari din Europa, unde poți admira flora și fauna oceanelor planetei noastre. Mănăstirea Jerónimos (preț bilet: 19 euro) Acest monument inclus în Patrimoniul Mondial UNESCO este o capodoperă a arhitecturii manueline (gotic portughez). Construită în 1502, mănăstirea prezintă detalii sculptate inspirate de mare și de Orient, mai ales în zona claustrului. Finanțată din profiturile comerțului cu mirodenii, mănăstirea adăpostește mormântul exploratorului Vasco da Gama, aflat la intrarea în biserică. Turnul Belém (preț bilet: 15,75 euro) Cel mai emblematic monument al Lisabonei se ridică din apele râului, servind în trecut drept punct de plecare pentru mulți exploratori ai secolelor XV și XVI. Protejat ca parte a Patrimoniului Mondial UNESCO, turnul pare un mic castel desprins dintr-un basm și simbolizează Epoca Descoperirilor. Castelul São Jorge (preț bilet: 20 euro) Dealul cel mai înalt al Lisabonei a fost fortificat de-a lungul mileniilor. Primele fortificații au fost ridicate de vizigoți în secolul al V-lea, apoi extinse de mauri în secolul al IX-lea, iar primul rege al Portugaliei le-a remodelat în secolul al XII-lea. Castelul medieval a fost reședință regală până în secolul al XVI-lea, iar ceea ce se vede astăzi este o versiune restaurată a construcției maure și medievale. Atrage vizitatori mai ales datorită priveliștii panoramice spectaculoase asupra orașului. Belvedere Portas do Sol Cea mai spectaculoasă priveliște asupra Lisabonei vechi poate fi admirată de pe terasa Portas do Sol, situată în apropierea castelului. Această zonă medievală a orașului seamănă mai degrabă cu un sat mediteranean sau cu o insulă grecească, având biserici albe, cupole și case colorate ce coboară spre râu. În apropiere sunt numeroase cafenele și restaurante cu terase în aer liber. Sintra O excursie de o zi la Sintra este un „must” pentru orice vizitator al Lisabonei. Acest loc magic a fost primul centru al arhitecturii romantice din Europa și este inclus în Patrimoniul Mondial UNESCO. Orașul este presărat cu palate și castele de basm, iar cel mai impresionant dintre ele este Palatul Pena (intrarea costă 15 euro), o construcție atât de extravagantă încât pare ireală, mai spectaculoasă chiar și decât cele din poveștile Disney. Muzeul Calouste Gulbenkian Om de afaceri și filantrop, Calouste Gulbenkian a fost unul dintre cei mai bogați oameni ai lumii în secolul XX și a fondat la Lisabona o instituție pentru promovarea artei și educației. Colecția sa privată de artă, una dintre cele mai valoroase din lume, este expusă într-un muzeu dedicat. Fiecare exponat este o capodoperă, incluzând lucrări ale unor maeștri precum Rembrandt și Rubens, antichități egiptene și bijuterii unice create de Lalique. MAAT Muzeul de Artă, Arhitectură și Tehnologie (MAAT) expune lucrări moderne într-o clădire cu linii curbe ce par să coboare spre râu. Chiar dacă nu vizitezi expozițiile din interior, merită să te plimbi pe esplanada muzeului sau chiar pe acoperișul său, care oferă o priveliște superbă asupra Podului 25 de Abril. Muzeul Trăsurilor Regale Cel mai popular muzeu din Lisabona a devenit și mai impresionant după ce s-a mutat într-o clădire mai mare, vizavi de locația originală. Colecția sa de trăsuri magnifice, unică în lume, este acum expusă într-un spațiu modern, proiectat de arhitectul premiat Paulo Mendes da Rocha. Printre exponate se numără trăsuri din secolul al XVI-lea, folosite de familiile regale portugheze și europene. Muzeul Azulejo Arta ceramicii decorative datează încă din Egiptul antic și se regăsește în toată zona mediteraneană, dar în Portugalia a atins un nivel unic de expresivitate. Aici, faianța nu este doar un element decorativ, ci și un mijloc de povestire, acoperind palate, indicatoare stradale și fațade de magazine. Singurul loc unde poți urmări istoria și evoluția acestei arte este Muzeul Azulejo din Lisabona. Situat într-o mănăstire din secolul al XVI-lea, muzeul găzduiește o colecție impresionantă, incluzând piese influențate de cultura maură, dar și opere moderne ale artiștilor contemporani. Plajele din apropierea Lisabonei Lisabona se bucură de mult soare și temperaturi blânde, dar și de acces rapid la numeroase plaje din apropiere. Orașul este binecuvântat cu un litoral variat, unde poți alege între plaje animate, perfecte pentru surfing sau petreceri pe nisip, locuri retrase pentru relaxare, dar și peisaje sălbatice de o frumusețe rară. Majoritatea plajelor sunt accesibile cu mijloacele de transport în comun și sunt o atracție de neratat. Liftul Santa Justa Acest lift monumental din fier forjat, proiectat în stil neogotic de un discipol al lui Gustave Eiffel, a fost inaugurat în 1902 pentru a facilita accesul între centrul orașului (Baixa) și cartierele înalte (Chiado și Bairro Alto). Astăzi este mai ales o atracție turistică, oferind și o priveliște panoramică asupra Lisabonei. Palatul Regal Ajuda (preț bilet: 27 euro) Ultimul palat regal al Portugaliei a fost construit pe un deal în 1795 și urma să fie unul dintre cele mai mari palate din Europa. Proiectul a fost însă abandonat în timpul invaziei franceze și ulterior din cauza schimbărilor politice. Cu toate acestea, palatul rămâne impunător și adăpostește bijuteriile coroanei și o colecție impresionantă de artă decorativă din secolele XVIII-XIX. Sursă: https://stirileprotv.ro/stiri/travel/lisabona-portugalia-ce-sa-vizitezi-cum-sa-folosesti-transportul-in-comun-si-ce-sa-mananci.html
  10. Începutul noului an școlar implică, de fiecare dată, eforturi materiale considerabile, sărăcia fiind principala cauză pentru care copiii și tinerii din România abandonează școala. În sprijinul familiilor vulnerabile, la nivelul Protopopiatelor din cadrul Arhiepiscopiei Bucureștilor, sunt organizate, an de an, acțiuni sociale cu scopul prevenirii abandonului școlar și a excluziunii sociale. Un exemplu în acest sens îl reprezintă și Programul „Sună clopoțelul”, în cadrul căruia, Protopopiatul Sector 5 Capitală a oferit astăzi 100 de ghiozdane cu rechizite elevilor proveniți din medii defavorizate. Sursă: https://www.trinitas.tv/100-de-ghiozdane-cu-rechizite-oferite-elevilor-defavorizati-din-partea-protopopiatului-sector-5/
  11. Salut, gradul dorit ți-a fost acordat cu succes, distracție placuta la joc!
  12. Discord ID: danirpg12 Gradul/Gradele dorite: Peaceful Faction Member Link catre profilul RPG: https://www.rpg.b-zone.ro/players/general/RODANY708
  13. Name: Edwin RPG Link: https://www.rpg.b-zone.ro/players/general/Edwin The number of bundles I've requested this week [x/2]: 0 I want the bundle [1-4]: 4 I want the announcement: LS School Instructors si-a deschis portile pentru noi instructori. Aplicatiile se fac pe rpg.b-zone.ro, mult succes Picture of the amount paid to the leader or subleader: https://imgur.com/a/1nxZsQp Other specifications: Thx!
  14. Pentru astrografie nu sunt suficiente echipamentele profesioniste obisnuite. Chiar daca o camera foto performanta te poate ajuta sa obtii fotografii reusite cu stelele si cerul noptii, camerlele foto special gandite pentru astfel de fotografii perfecte sunt cele mai bune. Diferenta intre o camera pentru astrofotografie si una normala, pentru fotografii basic, o va face obiectivul. Sigma stie asta si a lansat de curand un obiectiv ultra-wide 12 mm f/1.4 pentru camerele mirrorless APS-C, cu o serie de caracteristici tehnice impresionante. Obiectivele pentru astrofotografie sunt de obicei cu unghi larg, 14-24mm, cu aperturi rapide, f/2.8 sau mai mari, pentru a putea capta cat mai multa lumina de la stele si Calea Lactee. Obiectivele Prime, cu distanta focala fixa, sunt excelente pentru zoom rapid si ofera versatilitate, fotografii cu o calitate mai buna. Teleobiectivele sunt pentru izolarea si suprinderea unor obiecte ceresti specifice. Obiectivele cu zoom sunt pentru mai multa flexibilitate in astrofotografie, in asa fel incat sa se poate ajusta perspectivei si campului vizual. Printre avantajele obiectivelor pentru astrofotografie se numara si: expuneri pentru perioade mai scurte de timp, ISO scazut, imagini mai clare si fara „zgomot; perspective mai largi; portabilitate si versatilitate, obiective mai usoare decat telescopul; se lucreaza mai simplu cu ele, se schimba imediat; existenta filtrelor integrate, se pot asa rapid filtrele necesare in astrofotografie, fara adaptoare. Sigma s-a gandit la nevoile si cerintelor fotografilor pasionati de astrofotografie si a lansat doua noi obiective puternice si perfecte pentru conditiile complicate de fotografiere din timpul noptii. Dupa un obiectiv versatil si foarte puternic, cu zoom, F1.8, 18-40mm si un teleobiectiv F4 cu 300-600mm, Sigma a dezvaluit doua prime-uri, unul de 12mm pentru camerele APS-C si unul full frame 200mm, F2. Cel de 12 mm este al cincilea si cel mai „lat” din seria prime f/1.4 pentru camerele APS-C, dupa obiectivele de 16 mm, 23 mm si 30 mm, plus 56 mm. Era nevoie de obiective 12 mm pentru astrofotografie, echivalentul unei disntate focale 18 mm in termenii full frame, apertura de f/1.4 este super-luminoasa, ultra-wide. Prime-ul de la Sigma va putea fi folosit pe Sony E, Canon RF, Fujifilm X. In plus, Sigma vine pe piata cu obiective 200 mm cu apertura f/2, disponibile pentru Sony E si camera cu montura L. Ca parte din seria Sports de la Sigma, pentru profesionisti, obiectivul 200mm F2 are cele mai bune caracteristici ale super teleobiectivului cu zoom 300-600mm. Autofocusul raspunde imediat, partea optica a obiectivului e de calitate superioara, stabilizarea imaginii e optica 6.5EV, folosindu-se algoritmul Sigma OS2, protectia impotriva prafului si stropirii cu apa e foarte buna si ea. Obiectivele de la Sigma de 12mm F/1.4 vor fi cumparate in primul rand pentru astrofotografie, fiind potrivite pentru camerele mirrorless APS-C, de exemplu Sony A6700, Canon EOS R7, Fujifilm X-T5. Cu un design compact, greutate redusa, 255 g, 68mm in lungime, obiectivul Sigma este o alegere inteligenta pentru fotografii excelente pe timp de noapte. Din perspectiva opticii, obiectivul 200mm F2 pro are cea mai mare luminozitate de pe piata din seria 200mm. Dar merge folosit si pentru portrete si sporturi in interior. Cu o apertura atat de mare poti aplica efect blur pe fundal, ceea ce e foarte rar in cazul acestor tipuri de obiective. Avand control asupra distantei de focalizare te poti juca in voie cu perspectiva. Daca se monteaza pe un aparat foto Canon unghiul de vizualizare e incredibil, de 96.4 grade. In astrofotografie, fotografiile facute pe timp de noapte nu vor avea „urme” de la stele. Alte tipuri de fotografii sau filmari pe care le vei putea face cu acest prime ar fi: fotografia stradala, cu un mediu dinamic, poti sa incerci si un vlogging, fotografie arhitecturala in care apar structuri intregi, fotografii de grup sau de calatorie in care incluzi pe toata lumea. Costurile nu sunt chiar asa de mici, £2,999, dar merita fiecare banut. Vanzarile pentru ambele obiective incep din 4 septembrie 2025. Ramane de vazut ce vanzari vor avea obiectivele si obiectivul pentru astrofotografie in principal, insa dupa interesul acordat anunturilor legate de lansare si punere in vanzare, cu siguranta profitul Sigma va fi foarte bun in perioada urmatoare. Aspecte tehnice importante Sigma de 12mm F/1.4: Apertura maxima f/1.4, minima f/16 Distanta focala minima 17.2 cm Zoom 0.12x (1:8.4 ratio) Design optic: 14 elemente in 12 grupuri Lame diafragma: 9, rotunjite Focus: Autofocus Marime filtru: 62mm (fata) Sursă: https://www.photomagazine.ro/sigma-a-lansat-un-obiectiv-ultra-wide-12mm-f-1-4-pentru-camerele-mirrorless-aps-c-perfect-pentru-astrofotografie
  15. În colecția Muzeului Național de Artă al României regăsim două tablouri de Samuel Mützner, adevărate jurnale vizuale în culori vibrante. Giverny, pictat dimineața și seara, în 1908, impresionează prin tonuri calde și reci. Samuel Mützner (1884-1959) a urmat studii clasice de pictură la București și la Paris iar între 1908 și 1910 s-a alăturat lui Claude Monet la Giverny. Alături de maestrul impresionist, considerat deja unul dintre părinții picturii moderne, tinerii colegi își perfecționau tehnica direct în natură. În 1908, Mützner pictează două peisaje aici, uleiuri pe pânză. Notațiile lui sunt adevărate jurnale vizuale. Vederile asupra satului, în momente distincte ale zilei, sunt redate în jocuri de lumini și umbre. Pomii tineri, casele care se întind până departe, acoperișurile ce depășesc coroanele copacilor…, aceasta este lumea artistului cu efecte cromatice. Peisajul matinal este redat într-un abur verde, violet și albastru. Vegetația și acoperișurile au volume distincte, în fundal conturile sunt subtile. Spre deosebire de peisajul matinal, cel de seară este caracterizat de o tonalitate caldă, cu lumina blândă a amurgului colorată în nuanțe de galben, oranj și roz. Clădirile scăldate în soare câștigă în individualitate, copacii sunt în prim-plan, mai ușor de descifrat. Mützner utilizează culori pure, amestecate, recompunând în tușe scurte stratigrafia umbrelor și a luminii. Pictorul compune adevărate ode închinate luminii trecătoare. Cele două tablouri pot fi admirate în Galeria Românească de Artă Modernă, sala 10. Sursă: https://curatorial.ro/arta/doua-vederi-din-giverny-jurnale-vizuale-semnate-mutzner-in-colectia-mnar/
  16. Italianca Emma Mazzenga, 92 de ani, reprezintă un adevărat fenomen: nu numai că aleargă în întreceri rezervate categoriei sale de vârstă, dar este și obiect de studiu științific: mușchii ei sunt ca ai unei femei de 20 de ani. Mazzenga deține patru recorduri mondiale în rândul sportivelor ajunse la senectute, preferând cursele de sprint: 100 și 200 de metri. Se plânge doar că a cam rămas fără rivale. „În Italia am rămas numai eu. La Campionatele Mondiale, am fost eu și o americancă”, a declarat Emma pentru Washington Post. Emma Mazzenga locuiește la Padova și anul trecut a doborât recordul mondial la 200 de metri feminin, categoria 90+ ani, cu 51,47 secunde. O lună mai târziu, ea și-a îmbunătățit performanța cu o secundă. În ambele curse, Emma Mazzenga nu a avut concurență. Câțiva oameni de știință din SUA și Italia studiază îndeaproape mușchii, nervii și mitocondriile Emmei ca să înțeleagă în profunzime cum femeia mai poate alerge la vârsta ei înaintată. Potrivit unor biomăsurători, Emma Mazzenga pare să aibă valorile cardiorespiratorii ale unei persoane aflate la 50 de ani și funcțiile musculare ale unui om de 20 Acest studiu referiitor la forma fizică a alergătoarei italiene face parte dintr-o analiză mai largă inițiată de cercetătorii din Italia, care vor să înțeleagă cum se sistemul muscular pe măsură ce îmbătrânim. Marta Colosio, doctor la Marquette University, a spus că nu a găsit nicio altă persoană de 90 de ani care să se poată compara cu Mazzenga. „Și ea îmbătrânește. Dar la 92 de ani încă poate face lucruri pe care alți oamenii de vârsta ei nu le mai pot face”, a explicat Colosio. Oamenii de știință au început să se intereseze de Emma Mazzenga când au observat că bate record după record, în ciuda vârstei înaintate a acesteia. Atleta nonagenară s-a dovedit a fi subiectul perfect al unui studiu care analiza peste 100 de oameni care se îndreptau spre bătrânețe, din perspectiva funcțiilor lor fizice. Sursă: https://www.gsp.ro/sporturi/altele/emma-mazzenga-atleta-92-de-ani-835237.html
  17. Ministerul Educației și Cercetării: A fost eliminată obligația școlilor de a stabili criterii de departajare pentru bursele de merit din anul școlar 2025-2026, în cazul mediilor egale / Toate tipurile de burse sunt condiționate de media 10 la purtare și de prezența școlară Ministerul Educației și Cercetării a anunțat că a fost eliminată obligația școlilor de a stabili criterii de departajare pentru bursele de merit din anul școlar 2025-2026, în cazul mediilor egale, în urma feedback-ului din spațiul public. Metodologia-cadru pentru bursele elevilor în anul școlar 2025-2026 a fost aprobată de Guvern, joi, 4 septembrie. Amintim că bursele pentru elevi au fost reconfigurate potrivit legii 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare (așa-numita Lege Bolojan). Actul normativ modifică Legea 198/2023 a învățământului preuniversitar, iar articolul vechi pentru burse este abrogat și rămân doar bursele de merit, sociale și tehnologice, plus bursele pentru mame minore, iar bursele de excelență olimpică sunt eliminate. Tipurile de burse în anul școlar 2025-2026 -Bursa de merit: 450 lei/lună -Bursa socială: 300 lei/lună -Bursa tehnologică: 300 lei/lună -Bursa pentru sprijinirea reintegrării școlare a mamelor minore: 700 lei/lună Au fost eliminate criteriile de departajare stabilite de școli: În urma feedbackului din spațiul public, a fost eliminată obligația unităților de învățământ de a stabili criterii de departajare în cazul mediilor egale. Bursele de merit se acordă primilor 15% dintre elevii fiecărei clase, cu minimum media 9 în anul anterior. În plus, primesc bursă și elevii care au aceeași medie cu ultimul beneficiar inclus în procentul de 15%. Bursa de merit se acordă și: -elevilor de clasa a IX-a admiși la liceu fără Evaluare Națională, pe baza premiilor la olimpiade naționale sau internaționale recunoscute de Ministerul Educației, elevilor de clasa a V-a, pe baza mediei primelor două intervale de învățare, elevilor de clasa a IX-a, pe baza mediei de admitere la liceu. Condiții generale de acordare a burselor în anul școlar 2025-2026: Toate tipurile de burse sunt condiționate de media 10 la purtare și de prezența școlară. Elevii care acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună pierd bursa pentru luna respectivă. Bursa socială poate fi cumulată cu cea de merit, iar bursa tehnologică se poate cumula atât cu bursa de merit, cât și cu cea socială. Metodologia a fost constrânsă de măsurile de criză fiscal-bugetară, care au influențat modalitatea de redefinire a burselor la nivel preuniversitar, astfel încât să le putem susține durabil. Sursă: https://www.edupedu.ro/ministerul-educatiei-si-cercetarii-a-fost-eliminata-obligatia-scolilor-de-a-stabili-criterii-de-departajare-pentru-bursele-de-merit-din-anul-scolar-2025-2026-in-cazul-mediilor-egale-toate-tipurile/
  18. Your nickname: SideLo Server: rpg.b-zone.ro Description of the bug: shop is still charging money from shareholders for "buy all tiers" (Video 1) no button for "buy all baits" (Video 1) also charging money from shareholders for "repair gear" (Video 2) Screenshot(s)/Video(s): Video 1: Video 2:
  19. Culoarea lunii Septembrie are ID 17, spor la vopsit taxi-uri.
  20. Its not actually fuel bug, instead its related to textdraw's being glitched because there are multiple textdraws on screen sometimes their ids gets mixed up. its kind of visual bug depends mostly on client side if you use /tog and disable job goal, chest tier etc and enable again it will be fixed or just simply relog
  21. Nick: HOUSTON. Rank: Vice-Director Membrul sancționat și rankul său: MissGabriela (5) Sancțiunea primită: Amendă 30.000$ Motivul: Caps pe /f Data: 05.09.2025 Dovezi (dacă este cazul): Aici
  22. Yesterday
  23. Nume în joc: RAULL[ToV] Contractul ales: Contractul ales
  24. Nume: [oC]BorisJohnson Rank: Network Editor (5) Candidatul testat: Tweenzy Rezultat proba teoretică: 1/3 Rezultat proba practică: 0/5 Rezultat final: ADMIS Alte precizări: Welcome back!
  25. Nume: [RW]Razvann Rank: 4 Numărul interviului: 1276 Data acordării interviului: 04/09/25 Dovadă cu regulile impuse pe [/l]: https://imgur.com/a/dbmopRu Dovadă cu [/livemembers]: https://imgur.com/a/J3lKpBz Poze din timpul interviului [3-5]: https://imgur.com/a/ndWBqzc Alte precizări: Multumesc!
  26. Numele tau: axi.schweini Rank-ul tau: 6 Playerul testat: SkonxOwn Scorul la teorie (x/3): 1/3 Scorul la practic (x/5): 5/5 Raspuns final (Admis - Respins) : admis Alte specificatii: welcome
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.